
pedagogika cyrku
Nazywam się Magdalena Moczulska, pochodzę z Ciechanowca, a obecnie mieszkam w Siedlcach. Moja przygoda z pedagogiką cyrku rozpoczęła się w Lublinie. Podczas studiów Zarządzania i Marketingu w ramach wolontariatu jeździłam na liczne projekty, gdzie uczyliśmy dzieci sztuk cyrkowych. Po co? Żeby dzieci nauczyły się ciekawych sztuczek i mogły się pochwalić przed innymi? To nie tak. W pedagogice cyrku wykorzystywane są metody, które polepszają spojrzenie na samego siebie i na otoczenie. Dziecko uczy się koordynacji obu półkul mózgowych, rozwija umiejętności swojego ciała. W przedszkolu szczególne ważne jest polepszanie umiejętności manualnych czy koordynacji. Podczas zajęć z pedagogiki cyrku polepszane są umiejętności dążenia do celu czy akceptacji niepowodzeń. Dziecko uczy się funkcjonować w społeczeństwie, współpracy w grupie. Często te dzieci, które już się czegoś nauczyły uczą innych. Na zajęciach mają pole do rozwijania własnej kreatywności.
Zafascynowałam się tymi metodami i rozwijałam je współpracując z Klanzą – Zrzeszeniem Pedagogów i Animatorów. Jeździłam na szkolenia zarówno w Polsce, jak i za granicą: „Od inspiracji do fascynacji, psychologiczne i pedagogiczne wymiary sztuki cyrkowej”, „Budowanie klimatu zaufania w grupie” – to niektóre z nich.
Przedszkole „Lolek” otwierając się na wprowadzanie nowych metod nauczania ukazuje autentyczne nakierowanie na dobro dziecka i jego rozwój. Do zobaczenia na dniach otwartych, adaptacyjnych i cyklicznych zajęciach w „Lolku”!